Description

Dear Client, I hope you are doing well, and thank you for organizing this exciting competition. In this project, I tried to follow the instructions by designing open spaces for the living room and kitchen, as well as a large lobby on the ground floor. Given the spacious area on the ground floor, you could consider placing a billiard table for entertainment or, as shown in the render, create a cozy sitting area.
On the ground floor, I have designed a series of wooden panels along with a mirror and console for guests who enter the home and wish to place their belongings in the closet. The flooring materials are of two types, as shown in the render. For a more luxurious look, you may choose stone; for a warmer, cozier atmosphere, wood parquet is recommended.
On the first floor, there is an open living area with a TV and an open kitchen, with a space for study and work located behind the kitchen. On the second floor, I left the wall partitions as they were, only dedicating one area for a laundry room. All lighting in the project is equipped with smart switches and outlets, allowing you to control light intensity from an app on your phone.



Caro Cliente, spero che stiate bene e grazie per aver organizzato questa interessante competizione. In questo progetto, ho cercato di seguire le istruzioni progettando spazi aperti per il soggiorno e la cucina, oltre a un ampio atrio al piano terra. Dato lo spazio ampio del piano terra, potreste considerare l'idea di inserire un tavolo da biliardo per il divertimento o, come mostrato nel render, creare una zona relax accogliente.
Al piano terra, ho progettato una serie di pannelli in legno insieme a uno specchio e una consolle per gli ospiti che entrano in casa e desiderano riporre i loro effetti personali nell'armadio. I materiali del pavimento sono di due tipi, come mostrato nel render. Per un aspetto più lussuoso, potete scegliere la pietra; per un’atmosfera più calda e accogliente, è consigliato il parquet in legno.
Al primo piano, c’è una zona soggiorno aperta con TV e una cucina aperta, con uno spazio per lo studio e il lavoro situato dietro la cucina. Al secondo piano, ho lasciato le pareti divisorie come erano, dedicando solo un'area alla lavanderia. Tutte le luci del progetto sono dotate di interruttori e prese intelligenti, che consentono di controllare l’intensità della luce tramite un'app sul telefono.

Villa Lonato

residential

25017 Lonato del Garda, Province of Brescia, Italy