Description

ENG

Dear Client

Here is our vision for your attic renovation

Firstly, we optimized the walls by removing the curved wall (replacing it with a more useful straight one), after that removed the separating wall between the living room and new kitchen, thereby integrating the space. Since the bathroom was a bit larger than needed, we moved the wall and reconfigured the layout. We made a new bathroom next to the entrance to serve as an en-suite bathroom for the master bedroom. The "left" part (when viewing the plan from the entrance) has been changed with new added walls that create a new room, and the master bedrooms walk-in-closet.
Since the removing of a wall left the two main pillar open to view, we clad them in rustic brick slips, to make the entry a warmer place for all visitors and add the rustic touch to the overall modern apartment.
-----------------------
The living room wall is clad in elegant marble slips that emphasize the elegance of marble with the new patterns they create and play with light. It is organized as a space that connects the terrace and kitchen, and acts as a nice, pleasant lounge.
The kitchen has an island which can be used for lunches and preparations, whilst the main dining area is the large terrace (when the weather doesnt allow for it, the table can be moved inside, right between the living room and the kitchen).
The terrace is very large and should be used as a green corridor with as many plants as possible (since the width isnt optimal for chairs, we advise benches on the narrow parts).
The new master bedroom has the large walk-in-closet and a workdesk oriented optimally towards sunlight
The master bathroom is large, with an elegant bathtub, whilst the smaller bathroom has a shower and bidet and can host the washing machine.
The bathroom tiles are terracotta (water resistant and not slippery as glazed tiles) for the floor and a mix of dark and aquamarine blue for the walls (vibrant and dinamic, like the sea)
The glazed wall tiles will make a nice play of the light throughout the day and always invite you to the wonderful terrace (as you can see in the renders).

We hope you like our project
-------------------------
ITA

Gentile cliente

Ecco la nostra visione per il tuo restauro attico

In primo luogo, abbiamo ottimizzato le pareti rimuovendo la parete curva (sostituendola con una più diritta), dopo aver rimosso la parete divisoria tra il soggiorno e la nuova cucina, integrando così lo spazio. Dato che il bagno era un po 'più grande del necessario, abbiamo spostato il muro e riconfigurato il layout. Abbiamo fatto un nuovo bagno vicino all'ingresso per servire come un bagno privato per la camera da letto principale. La parte "sinistra" (quando si guarda il piano dall'ingresso) è stata cambiata con nuovi muri aggiunti che creano una nuova stanza, e le camere da letto principali cabina armadio.
Dal momento che la rimozione di un muro ha lasciato aperti i due pilastri principali, li abbiamo rivestiti con rustiche strisce di mattoni, per rendere l'entrata un luogo più caldo per tutti i visitatori e aggiungere un tocco rustico all'appartamento moderno.
-----------------------
La parete del soggiorno è rivestita con eleganti scivoli in marmo che sottolineano l'eleganza del marmo con i nuovi motivi che creano e giocano con la luce. È organizzato come uno spazio che collega la terrazza e la cucina e funge da piacevole e piacevole sala.
La cucina ha un'isola che può essere utilizzata per pranzi e preparazioni, mentre la sala da pranzo principale è la grande terrazza (quando il tempo non lo consente, il tavolo può essere spostato all'interno, proprio tra il soggiorno e la cucina).
La terrazza è molto grande e dovrebbe essere usata come un corridoio verde con quante più piante possibile (poiché la larghezza non è ottimale per le sedie, consigliamo le panche sulle parti strette).
La nuova camera da letto principale ha la grande cabina armadio e un piano di lavoro orientato in modo ottimale verso la luce del sole
Il bagno principale è grande, con una vasca elegante, mentre il bagno più piccolo ha una doccia e un bidet e può ospitare la lavatrice.
Le piastrelle del bagno sono in terracotta (resistenti all'acqua e non scivolose come piastrelle smaltate) per il pavimento e un mix di blu scuro e acquamarina per le pareti (vibrante e dinamico, come il mare)
Le piastrelle smaltate faranno un bel gioco di luce per tutto il giorno e ti inviteranno sempre alla meravigliosa terrazza (come puoi vedere nei render).

Speriamo ti piaccia il nostro progetto

Attic Renovation

residential

Cesa, Province of Caserta, Italy