What I wanted to do for this house was first of all to give brighter and more character.
The walls and beams have been painted white, while the two short side walls were made gray, to give a depth effect.
About the living I have added pillows in shades of gray and light blue and two pictures with stamps, above the sofa, framed by two pretty wall lamps. I created a reading area with storage for book and frames, a playful and comfortable armchair and a floor lamp. All these elements are combined with the two existing vintage furniture.
The bedroom was divided from the living area with a panel curtain. The existing plasterboard wall has been stretched to the front wall. The room was furnished with very simple elements because the room is small and is limited by the presence of the two doors and the sloped roof. Two shelves, a ladder, a carpet and cardboard frames help to make the room cozy.
Quello che ho voluto fare per questa zona della casa è stato innanzitutto dare maggiore luminosità e più carattere.
Le pareti e le travi sono state dipende di bianco, mentre le due pareti del lato corto sono state fatte grigie, per dare un effetto di profondità.
Per quanto riguarda il living ho aggiunto cuscini sui toni dei grigi e dei celesti e due quadri con stampe, sopra al divano, incorniciato da due graziose applique . Ho creato una zona lettura con mensole per libri e cornici, una poltrona giocosa e comoda e una piantana. Tutti questi elementi si sposano con i due arredi vintage preesistenti.
La cameretta è stata divisa dalla zona living con una tenda a pannelli. La parete in cartongesso preesistente è stata allungata a filo del muro frontale. La camera è stata arredata con mobili molto semplici in quanto l’ambiente è piccolo ed è limitato dalla presenza delle due porte e del tetto inclinato. Due mensole, una scaletta, un tappeto e quadretti in cartone contribuiscono a rendere accogliente la stanza