Description

The apartment is located in the centre of Milan, between two prestigious Universities, devoted to students or young workers. Thanks to dejection of some walls, the house is lighter and more functional. We can find design elements in all the rooms, from the sofa to the lighting. The apartment is divided in to three locals: kitchen, living room/bedroom and bathroom. The kitchen is made in L shape and it has every comfort (oven, two cookers, fridge...) and it has also a top that works as a table.
The living room is made up by a sofa in the L shape, convertible into a double bed and two single beds, a wardrobe, a comfortable desk and living mobile built-in the wall. In the bathroom there are toilet, bidet, shower, and a sink.

L’appartamento è situato nel centro di Milano, tra due università prestigiose, destinato a studenti o a giovani lavoratori. Grazie all’abbattimento di alcune pareti l’abitazione è più luminosa e più funzionale. Ritroviamo elementi di design in tutte le stanze, dal divano all’illuminazione. L’appartamento è suddiviso in tre locali : cucina , soggiorno/zona notte e bagno. la cucina è disposta a L, ed è dotata di ogni confort (forno, due fornelli, frigo,..) inoltre è presente un piano che funge da tavolo. Il soggiorno è composto da un divano a L trasformabile in un letto matrimoniale o in due letti singoli, da un armadio, da una comoda scrivania e da un mobile giorno incassato nella parete. Nel bagno sono presenti vaso, bidet e doccia, inoltre nell’antibagno è situato un lavandino.