Description

THE PROJECTS STARTS FROM THE ORIGINAL DIVISION OF THE PENTHOUSE GIVEN BY THE STAIR BLOCK. FROM THAT STARTING POINT, ACCORDING ALSO TO NATURAL EXPOSITION OF THE BUILDING, THE ROOMS DISTRIBUTION HAS NATURALLY COME: DAY AREAS ARE LOCATED ON THE RIGHT WATCHING THE ELEVATORS BLOCK, NIGHT AREAS ARE ON THE LEFT. STYLISH SLIDING PANELS WITH ALUMINIUM STRUCTURAL PROFILE AND GLASS+GOLDEN MESH FILLING CREATE A SIPARIUM, ALLOWING THE KITCHEN TO BE OPEN ON THE LIVING ROOM OR, OTHERWISE, TO BE CLOSED WITHOUT LOSING IN BRIGHTNESS.
ROOMS DISTRIBUTION IS HIDDEN BY A COUPLE OF PLASTERBOARD WALLS, THATH ALSO CONTAIN STRUCTURAL PILLARS. EXTERNALLY COATED IN
CERAMIC CONCRETE - IMITATING MATERIAL, ON THE SHORT SIDES THEY ARE ARRANGED WITH WOOD COVERED NICHES, IN THE SAME MATERIAL OF
THEIR REAR BOISERIE. WALLS ALSO HELP DEFINING THE LUNCH AREA, SO AS TO MAKING IT MORE INTIMATE. RECREATION AREA IS INTEGRATED IN THE LIVING ROOM, BUT AT THE SAME TIME IT IS DESIGNED IN AN APPROPRIATE SPACE, DELIMITED BY A GLASS WALL (MIRRORED LOOKING FROM THE LUNCH AREA) WHICH ALSO IS THE BACK OF A BOOKSHELF. PROJECTOR AND CANVAS ARE CONCELEAD IN THE FALSE CEILING. A FUNNY DESIGN COUCH HELPS INCREASING THE CLIMATE OF A VERY INFORMAL SPACE.
STUDIO CAN HAVE INDEPENDENT ACCESS FROM THE SERVICE DOOR AND IT IS DISENGAGED BOTH FROM THE LIVING ROOM THAN FROM THE NIGHT AREA, TO CREATE A KIND OF “ESCAPE ROOM”.
TRANSITION BETWEEN DAY AND NIGHT AREAS IS IN A HALLWAY SUPPLIED WITH FUNCTIONAL CABINETS, FROM WHERE IT IS POSSIBLE TO ACCESS TO THE BATHROOM SERVING THE LIVING AREA.
MASTER BEDROOM IS DESIGNED AS A SUITE, A COZY PLACE TO RELAX AND TAKE TIME. A FREESTANDING BATHTUB IS HIDE BY A PARTITION, WHICH IS ALSO THE STRUCTURE SUBSTAINING A DOUBLE SINK AND THE BED HEADBOARD, WITH A NIGHSTAND SHELF. MASTER BEDROOM DIRECTLY ACCESS TO A TINY TOILET, TO A LARGE WALK IN WARDROBE AND TO THE HOME S.P.A. AREA, EQUIPPED WITH A FINNISH SAUNA, A HUGE WALK IN SHOWER AND A SMALL GYM. THE SMALLER TERRACE IS DESIGNED AS A NATURAL CONTINUATION OF THE HOME S.P.A., HOSTING A DOMESTIC MINI WHIRPOOL.
GUESTS ROOM’S FURNITURE ARE VERSATILE AND CONVERTIBLE, ACCORDING TO THE HOSTING NEEDS. THE CLOSET ENCASES THE MAIN BED AND ONE MORE BED PLACE CAN BE FOUND IN THE TRANSFORMABLE ARMCHAIR. CHILD BEDROMM IS LARGE AND BRIGHT: ACCORDING TO ITS DIMENSIONS CAN BE CONSIDERED AS A DOUBLE BEDROOM, SO IT HAS BEEN SUPPLIED WITH TWIN OVERCAST BEDS. NIGHT AREA ALSO HOSTS A FUNCTIONAL LAUNDRY, WHERE WHO MAKES THE HOUSEWORK CAN BENEFIT OF THE NATURAL ILLUMINATION.
TERRACE HOSTS SPECIFIC AREAS: LUNCH, SOLARIUM, CONVERSATION, WITH A CORNER BENCH OBTEINED IN THE PLANTERS, WHICH HAVE ALSO THE FUNCTION OF RAIL. TWO HANGING CHAIR - DESIGN MASTERPIECES – DEFINE THE RELAX AREA.

Il progetto parte dall'originaria divisione dell'attico data dalla posizione del corpo scale. Da questo punto di partenza, anche in accordo con la naturale esposizione dell'immobile, la disposizione dei locali è stata una conseguenza naturale: la zona giorno è collocata sulla destra guardando il corpo ascensori, la zona notte sulla sinistra.
Eleganti pannelli scorrevoli con profilo strutturale in alluminio e tamponatura vetrata con maglia metallica dorata creano un sipario che permette di lasciare la cucina aperta sul soggiorno oppure di chiuderla, senza compromettere la luminosità degli ambienti. La distribuzione dei locali è celata da una coppia di setti in cartongesso, che contengono tra l’altro i pilastri strutturali. Rivestiti esternamente in materiale ceramico ad imitazione del cemento, sono organizzati nei lati corti con nicchie
rivestite in legno, come la boiserie a loro retrostante. I setti contribuiscono anche a definire la zona pranzo, in modo da renderla più intima. L’area ricreativa è integrata nel living, ma è destinata in un apposito spazio delimitato da una parete vetrata (a specchio se si guarda dalla zona pranzo) che fa anche da schienale per una libreria passante. Il controsoffitto cela il proiettore e il telo su cui proiettare. Un divano dal design originale contribuisce a rendere il clima della stanza molto informale.
Lo studio può avere accesso indipendente dall’entrata di servizio ed è disimpegnato sia dalla zona notte che dal soggiorno, per creare una sorta di “escape room”.
La transizione tra zona notte e giorno avviene in uno spazio di disimpegno attrezzato con funzionali armadiature e che da accesso al bagno di servizio per la zona giorno.
La camera matrimoniale è concepita come una suite, uno spazio intimo per rilassarsi e prendere del tempo per se stessi. Una vasca da bagno freestanding è nascosta da un setto, che svolge anche la funzione di sostegno di un doppio lavabo e di testiera del letto, con una mensola - comodino integrata. La suite da accesso diretto ad un piccolo bagno di servizio, ad una spaziosa cabina armadio e all'area della s.p.a., dotata di una sauna finlandese, una grande doccia passante ed una piccola palestra. Il terrazzo più piccolo è concepito come naturale prosecuzione della S.P.A., ospitando una mini piscina.
La stanza degli ospiti è arredata con mobili versatili e trasformabili a seconda delle esigenze del momento. Il letto principale è nascosto in un armadio e si può avere un letto aggiuntivo grazie alla poltrona trasformabile.
La camera da letto del bambino è spaziosa e ben illuminata: per le sue dimensioni può essere considerata una camera doppia e, pertanto, si è proposto un doppio letto a soppalco.
La zona notte ospita anche una funzionale lavanderia, in cui chi svolge le mansioni domestiche può godere dell'apporto della luce naturale.
Il terrazzo è organizzato in aree specifiche: il pranzo, il solarium, la zona conversazione, con una panca angolare ricavata nelle fioriere che fungono anche da balaustra. Due poltrone appese - veri elementi di design - definiscono l’area relax.