Description

The local was thought like a warm environment.
I was respected the preferences of the client about the choose of some colors and some furnishing, but I searched to recreate a space that not was like the others buildings of this business.
To make it possible, I thought to design the reception desk, a flowerpot between two pillars and a wood house like the costumer wanted.
I was played with wood essences like cherry wood for the countertop and the light colors of the floor which it has a wood effect.
While in first area the environment is rustic, in the back office space there are linear and most contemporary furnishing which it has the same colors of the others.

Il locale è stato pensato come un luogo caldo ed accogliente.
Ho rispettato le richieste del cliente riguardanti alcuni colori e alcuni elementi di arredo, ma ho cercato di ricreare uno spazio che non fosse come gli altri uffici dove si pratica la stesso tipo di attività commerciale.
Per rendere ciò possibile, ho pensato di progettare il banco reception, una fioriera tra i due pilastri sporgenti e una casetta di legno come richiesta dal committente.
Ho giocato con le essenze legnose come il ciliegio per il controsoffitto e colori chiari per il pavimento che ha un effetto legno.
Mentre nell'area di prima accoglienza l'ambiente è più rustico, nella zona back office ci sono arredi lineari e contemporanei, che hanno però le stesse tonalità di colore dei precedenti.