Description

A rational solution, which allows autonomous division between the sleeping area and one day.
The design, planning, game by exposure, led to the location of the sleeping areas to the north and to the south the day.
So we come to a large open space where the living room / kitchen are united in the same time and separated by a composition of lower cabinets with double sided fireplace.
This area overlooks a large terrace with outdoor furniture and a kitchen area.
For details of the living area you chose a teak floor accompanied by a ceiling laminated wood in which they were placed a system of adjustable spotlights.
The result was the creation of a warm and hospitable.

The sleeping area facing north, is extremely practical, with the division between the three bedrooms, and toilets.
Here you can find also the sauna with integrated shower and laundry area.
For finuture this area, we recommend the use of teak except in the bathrooms and sauna where you would be right to place a porcelain tile flooring.

In conclusion, we have tried to change as little as possible the architectural, not by closing windows, using the light from which it derives.

Una soluzione razionale, che permette la divisione autonoma, tra la zona notte e quella giorno.
La progettazione, partita dall esposizione ,ha portato alla collocazione delle zone notte a nord, e di quelle giorno verso il sud.
Cosi si è arrivati ad un grande open space in cui il soggiorno / cucina sono uniti e nelle stesso tempo separati da una composizione di mobili contenitori bassi con camino bi-facciale.
Questa zona da su un ampio terrazzo attrezzato con arredi da esterno ed area cucina.
Per le finiture della zona giorno si è scelto un pavimento in teak accompagnato da una contro-soffittatura il legno lamellare in cui sono stati collocati un sistema di faretti orientabile.
Il risultato è stato la creazione di un ambiente caldo ed ospitale.

La zona notte esposta a nord, è estremamente razionale, con la divisione fra le tre camere da letto, ed i servizi igienici.
Qui trova posto anche la sauna con doccia integrata e l'area lavanderia.
Per le finuture di questa zona si consiglia l'utilizzo del teak tranne nei bagni e sauna dove sarebbe giusto collocare un pavimento in gres porcellanato.

In conclusione si è cercato di modificare il meno possibile l'impianto architettonico, non chiudendo finestre, sfruttando la luce che da essa ne deriva.