Rome, Metropolitan City of Rome, Italy
Residential - Sleaping Area
ENG
The elegance of the colour anthracite and the warmth of wood, together with the vitality of greenery, characterise the idea of this project. The inside becomes the outside, and vice versa, in a rhythmic alternation of materials and elements that continue in both directions (such as suspended ceilings, diffuse lighting and flower beds).
The services have been placed in the area furthest from the outside and includes a spacious sauna, shower and toilet; a cloakroom/changing room was placed in front of the entrance to this area.
The pool has been shortened a little at the French window, to ensure a smoother transition between indoors and outdoors. Next to the pool, the space has been left architecturally empty to create a relaxation area with loungers and sofas.
The winter garden was enclosed with an iron and glass cover, which can be opened in some sections for air recirculation.
As requested, a small, striking wall-mounted waterfall characterises the background sound of the winter garden, placed along the flowerbed between the dining and conversation areas.
ITA
L'eleganza del colore antracite e il calore del legno, insieme alla vitalità del verde, caratterizzano l'idea di questo progetto. Il dentro che diventa fuori, e viceversa, in un ritmico alternarsi di materiali ed elementi che proseguono verso entrambe le direzioni (come controsoffitti, illuminazione diffusa e aiuole).
La stecca di servizi è stata posizionata nella zona più lontana dall'esterno e comprende una sauna spaziosa, una doccia e un servizio igienico; davanti all'ingresso di quest'area si è posizionato un guardaroba/spogliatoio.
La piscina è stata accorciata un poco in corrispondenza della porta finestra, per garantire un passaggio più agevole tra interno ed esterno. Accanto alla piscina lo spazio è stato lasciato architettonicamente vuoto per creare un'area relax, con sdraio e divani.
Il giardino d'inverno è stato chiuso con una copertura in ferro e vetro, all'occasione apribile in alcune sezioni per il ricircolo dell'aria.
Come da richiesta, una piccola e suggestiva cascata a muro caratterizza il suono di fondo del giardino d'inverno, posta lungo l'aiuola tra la zona pranzo e quella conversazione.