ENG
The intervention is based on the will to create a bright and airy space in order to expand the size of the apartment, trying to earn as much space as possible through careful design and arrangement of the furniture.
From here come the key ideas of the project: a wall-piece of furniture extremely elegant and functional to store and expose all the items related to the kitchen and living room; and a glass wall to divide the space of the living area and the sleeping area without losing the brightness of the environment and boost the dimension of space.
The cabinet is an organizational element necessary in a concentrated environment, which clarifies the space avoiding the inclusion of different items of furniture that would have created confusion. As the kitchen cabinet, it is in lacquered wood color beige / ivory, with recessed panels.
The table is located between the kitchen and the living room, in order to have a dual function of writing desk and dining table. This ideally enables a functional separation which helps in living space.
The bedroom has also been designed to maximize space, in fact the cabinet, also made of lacquered wood, is bridged with built-in bed, thus minimizing its presence in favor of the living area.
The half bath on the right just after the main entrance, has a sink, a toilet and the washing machine. Instead the bathroom patron, communicating with the bedroom, is covered in white marble, with details and brass finishes. The bathroom’s floors are in spatulated concrete to allow ease of cleaning and less deterioration, essential features for a bathroom.
For the remaining of the space was chosen a light hungarian wood parque, and white plaster for the walls.
For the general lighting of the house were chosen recessed LED spotlights, as well as some floor and table design lamps.
Suggested items are a simple and minimalistic design which helps to enhance the architectural simplicity of the intervention.
ITA
L’intervento si basa sulla volontà di generare uno spazio luminoso e arioso in modo da dilatare la dimensione dell’appartamento, cercando di guadagnare quanto più spazio possibile attraverso un’accorta progettazione e disposizione degli elementi di arredo.
Da qui derivano le idee cardine del progetto: un mobile parete attrezzato estremamente elegante e funzionale per riporre e esporre tutti gli oggetti legati alla cucina e al soggiorno, e una parete vetrata per dividere gli spazio della zona giorno e della zona notte senza perdere la luminosità degli ambienti e amplificare la dimensione dello spazio.
Il mobile è un elemento ordinatore necessario in un ambiente concentrato, che chiarifica lo spazio evitando l’inserimento di differenti elementi di arredo che avrebbero creato confusione. Come il mobile della cucina, è in legno laccato color beige/avorio, con ante a scomparsa.
Il tavolo è situato fra la cucina e il soggiorno, così che possa avere una duplice funzione di scrittoio e tavolo da pranzo. Questo permette idealmente una separazione funzionale che aiuta a vivere lo spazio.
Anche la camera da letto è stata pensata per ottimizzare gli spazi, infatti l’armadio, anch’esso in legno laccato, è a ponte con il letto incassato, minimizzando così la sua presenza in favore della zona giorno.
Il bagno di servizio, situato sulla destra non appena dopo l’ingresso ha la lavatrice un lavandino e un wc. Invece il bagno patronale, comunicante con la camera da letto, è rivestito in marmo bianco, con dettagli e finiture in ottone. Il pavimento dei bagni è in cemento spatolato per permettere una maggiore facilità di pulizia e un minore deterioramento; caratteristiche indispensabili per un bagno.
Per il resto degli spazi è stato scelto un parquet ungherese in legno chiaro, e intonaco bianco per le pareti.
Per l’illuminazione generale della casa sono stati scelti faretti a incasso al LED, oltre ad alcune lampade da terra e da tavolo di design.
Gli oggetti suggeriti sono di un design semplice e minimale che contribuisce ad esaltare l’essenzialità dell’intervento architettonico.