Dear Sirs,
Please find hereunder two proposed projects for your apartment.
The first comprises the permanent closure of the access through the stairwell; the second envisages maintaining both accesses, from the stairwell as well as the garden.
In both projects the access to the bed-room and the kitchen is given through the day-area; a system of spacious wardrobes which, in turn, open into the kitchen, the bed-room and the living room, divides and defines the different areas, whilst maintaining strong continuity.
The colours of the furnishings and walls are light; the north wall is decorated with exposed bricks, painted in white. The interior pavement is in wangè, whilst in the bathroom it is expected to be coated in resin.
As well as extensive wardrobes, the bed-room shall include a king-size bed; in the living room it is possible to replace the couch with a sofa bed if necessary.
As part of the reorganisation of the garden, an area to house the laundry, a pantry and dining/relax area, covered by a pergola, have been placed (if desired it is possible to include also a bicycle rack).
Gentili Signori
di seguito vi presentiamo due proposte di progetto per il vostro appartamento.
La prima considera la chiusura definitiva della porta di accesso dal vano scala; la seconda prevede il mantenimento di entrambe gli accessi: dal vano scala e dal giardino.
In ambedue i progetti si accede direttamente alla zona giorno che disimpegna la camera da letto e la cucina un sistema di capienti armadi che si aprono di volta in volta verso la cucina, la camera od il soggiorno,divide e connota i differenti spazi mantenendo però una forte continuità.
I colori degli arredi e delle mura sono chiari; la parete nord è decorata con mattoni a vista verniciati di bianco. Il pavimento dell’intero appartamento è in wangè, mentre in bagno è stata prevista una pavimentazione ed un rivestimento in resina .
Nella camera da letto, oltre ad un ampia armadiatura, è previsto un letto matrimoniale; in soggiorno è possibile sostituire il divano con un divano letto, qualora necessario.
Nella riorganizzazione del giardino, è stata prevista una zona dove alloggiare lavatrice e dispensa, un’area pranzo e relax coperte da una pergola verde; volendo è possibile prevedere anche uno spazio biciclette.