Description

The goal of this project is to clearly organize the apartment areas.

An entrance space has been created, with a bench and an old piece of furniture with a mirror as a "reception area", so entering through a corridor is not necessary.

The three bedrooms are aligned in continuity, separated from the social and noisy areas such as the bathroom and the kitchen.

In this sense, the existing bathroom hasn’t been modified, enhancing its aesthetics and a new one has been created in the old kitchen, which has been designed with an open concept, connecting it to the living room.
This way, the two bathrooms have natural ventilation and cold and hot water supply and drains are not an inconvenience.

As to the fireplace, its position has been rectified, inserting a riser from the dropped ceiling in order to leave its exit unmodified.

All the furniture requested by the client is incorporated. I hope you’ll enjoy it!


Lo scopo del progetto è organizzare chiaramente le aree dell’appartamento.

Si è creato uno spazio di ingresso ampio con una panca e un mobile antico con uno specchio con la idea di una "zona di ricevimento" per non entrare da un corridoio.

Le tre camere da letto sono allineate e in continuità, separate dalle aree sociali e rumorose come i bagni e la cucina.

A questo riguardo, si è rispettato il bagno esistente, migliorando la sua estetica e se n’è creato uno nuovo nell’antica cucina e questa è stata progettata con un concetto aperto legandola all’area del salotto.
In questo modo, i due bagni hanno una ventilazione naturale e la installazione dell’acqua fredda e calda e gli scarichi non creano grandi inconvenienti.

Per quanto riguarda il camino, si è corretta la sua posizione inserendo una discesa dal controsoffitto per non modificarne l’uscita.

Si incorporano tutti i mobili richiesti dal cliente. Spero che ve lo godiate!

Apartment Renovation

residential

74015 Martina Franca, Province of Taranto, Italy