Description

The project is about the creation of three new spaces from an existing living area:
two bedrooms with a balcony and a new living space.
The last one is mainly composed by a 5,18m long kitchen, with cupboard doors in cream white solid wood. The old fire-place is replaced by an angular hob ,while its chimney is exploited as a hood Its clear colour is aimed at maintaining a bright environment despite the two little windows created near the entrance.
The entrance door is suggested to be turned, to have a first sight on the living room and not on the kitchen.

The two bedrooms share a balcony in which there is a high table with four stools to let you enjoy a relaxing moment in front of the sea.

The original bathroom is divided into two by a wall. The access to one of the bathrooms is from the largest bedroom.
A little wall hides the washing machine located outside.
The entrance to the other bathroom is from the corridor in which a part of the wall bookshelf is maintained, while the other part gives place to the door to one of the bedrooms.

The unchanged classical and elegant furniture , as required, is not in contrast with the fresh, lighthearted environment, fit for a seaside house.

------------

Il progetto si concentra sul rinnovamento della zona living per creare 3 nuovi ambienti: 2 camere da letto con balcone coperto e una nuova zona giorno.
Quest’ultima è composta da una cucina con ante in legno massello in panna decapè che si sviluppa per 5,18m e sfrutta l’aspirazione del vecchio camino per far posto alla cappa con il piano cottura angolare. Il colore chiaro permette di mantenere un ambiente luminoso nonostante le due piccole finestre ricavate vicino l’ingresso.
Il suggerimento di inversione della porta d’entrata è per far si che il primo affaccio sia verso l’angolo soggiorno e non verso la cucina.

Le due camere da letto hanno accesso ad un balcone comunicante con un bancone e sgabelli per un relax panoramico vista mare.

Il bagno esistente è stato diviso in due da una parete. Uno ha accesso dalla camera da letto grande ed è stato creato un muretto sul balcone per nascondere la lavatrice da posizionare esternamente. L’accesso all' altro bagno è possibile dal corridoio, nel quale è stata mantenuta una piccola parte della libreria a muro e con il resto è stata creata la porta di accesso ad una delle due nuove camere da letto.

Gli arredi mantengono tutti lo stile richiesto, creando un ambiente classico ed elegante ma al contempo fresco per la zona di mare in cui si trova la casa.