Home / Browse contests / La mia casa / Nicolás Daniel Sanchez
img
1ST

La mia casa

Naples, Metropolitan City of Naples, Italy

Residential - Apartment

Nicolás Daniel Sanchez

  • architect
  • Córdoba, Argentina
Project description

ITA
Un ingresso è delimitato da doghe di legno che separano il soggiorno da una visione chiara dalla porta d'ingresso, costringendo a una piccola rientranza per attraversare la zona di accoglienza, che ha un armadio-ricevimento nascosto nella boiserie.
Il soggiorno è separato dalla cucina da un camino che occupa il centro dello spazio.
abbiamo cercato di privilegiare un soggiorno spazioso, secondo le immagini di riferimento e la richiesta di una poltrona a 4 o 5 posti.
è stato scelto di stabilire il punto visivo verso la parete cieca per dare un tocco finale più imponente ai mobili della tv.
Abbiamo anche sviluppato alternative in planimetria che valutavano la possibilità di ridurre le dimensioni della cucina e ingrandire la camera da letto principale, e altre distribuzioni della camera da letto principale come l'armadio dalle proporzioni limitate per esplorare una soluzione più semplice.
Le camere da letto dei bambini sono state progettate in base ai suggerimenti di arredamento e alle età indicate nella descrizione.
Spero che vi piaccia e se avete domande non esitate a contattarmi.

EN
The entrance hall is delimited by wooden slats that separates the living room from a clear view from the entrance door, forcing a small recess to walk through the reception area that has a wardrobe-reception hidden in the wainscoting.
the living room is separated from the kitchen by a fireplace that takes center stage in the middle of the space.
we tried to give priority to a spacious living room, according to its reference images and request for a 4 or 5-seater armchair.
we chose to establish the visual point towards the blind wall to give a more imposing finishing touch on the tv furniture.
We also developed alternatives in planimetry that evaluated the possibility of reducing the size of the kitchen and enlarge the master bedroom, and other master bedroom distributions since the closet by its proportions limited to explore a simpler solution.
The children's bedrooms were designed based on the furniture suggestions and the ages mentioned in the description.
I hope you like it. If you have any questions please do not hesitate to contact us.

Read More