Milan, Metropolitan City of Milan, Italy
Residential - Apartment
Dear,
The client wanted a bright, modern and functional space. One of the main challenges is to fit a separate sleeping area, work area and plenty of storage space.
I made a common area of the kitchen and living room with the ability to accommodate guests there, combined them with a loggia, thus we have a place for a working area.
Also, there is a privacy between living areas, dining room and living room which is making apartment more welcomed. Privacy is also made with fake wall shelf between living room and bedroom, but still a little open space to give a modern style to apartment.
There were some difficulties with bathroom but I manage to make it together. Considering that washing machine is best to be in bathroom I put it behind doors, which was one of requests. It is in the bathroom specially because of the noise that it makes that could ruin conversation between people in apartment.
When it comes to interior, it’s really important to feel every detail of interior, not only to see. That's why some textures are not processed.
Smooth light-colored walls allow you to expand the space, and the interior ambiance becomes quiet and peaceful. One-color accents are clearly read against the background of pale walls: a bird-of-paradise flower and chairs dressed in nude pink.
I added more than one render view for you to be able to see the idea behind the story
I was so glad to participate in this project. Hope you like it and thanks for the opportunity.
Gentile cliente,
Il cliente desiderava uno spazio luminoso, moderno e funzionale. Una delle sfide principali è quella di adattare una zona notte separata, un'area di lavoro e molto spazio di archiviazione.
Ho realizzato uno spazio comune della cucina e del soggiorno con la possibilità di accogliere gli ospiti lì, abbinato a una loggia, così abbiamo un posto per una zona di lavoro.
Inoltre, c'è una privacy tra le zone giorno, sala da pranzo e soggiorno che rende l'appartamento più gradito. La privacy è data anche dalla finta mensola a muro tra soggiorno e camera da letto, ma pur sempre un piccolo open space per dare uno stile moderno all'appartamento.
Ci sono state delle difficoltà con il bagno ma riesco a farcela insieme. Considerando che la lavatrice è meglio essere in bagno, l'ho messa dietro le porte, che era una delle richieste. È in bagno soprattutto a causa del rumore che fa che potrebbe rovinare la conversazione tra le persone in appartamento.
Quando si tratta di interni, è davvero importante sentire ogni dettaglio degli interni, non solo vedere. Ecco perché alcune trame non vengono elaborate.
Le pareti lisce di colore chiaro consentono di espandere lo spazio e l'atmosfera interna diventa tranquilla e pacifica. Gli accenti di un colore sono chiaramente letti sullo sfondo delle pareti chiare: un fiore di uccello del paradiso e sedie vestite di rosa nudo.
Ho aggiunto più di una visualizzazione di rendering per consentirti di vedere l'idea alla base della storia
Sono stato così felice di partecipare a questo progetto. Spero ti piaccia e grazie per l'opportunità.