Home / Browse contests / / Vittorio De Rienzo
img
14ST

housing - small-apt

Vittorio De Rienzo

  • architect
  • Benevento, Italy
Project description

Eng
Tiny House: Exterior
The project provides the construction of a tiny house for rent short periods. Given the technical specifications about the area and the regulations we opted for a dry construction in wood, light and warm at the same time.
The structure consists of a single profile of laminated wood beams hatched across the width of the ending side of Phil containing a greenhouse. The exterior panels are of dark teak , the insulation package interior is made with an cork and wood panels plastered. The roof consists of galvanized sheet metal profiles and drain pipes at the ends of the side flaps of the roof, the entrance is on the side of Bret covered by a wooden canopy.
Tiny House: Interior
By analyzing the specific needs of the client we have structured the house project, describing it as an open space through the facing windows, the spiritual to the side of Ravine and the one open to the side of Phil. The house is structured on two levels open and a long walkway that divides the bedroom and the study on the first floor.
Ground Floor
The central staircase covered in beech wood laminated incorporates all the facilities of the house, kitchen, bathroom and closet, becoming the hub of distribution. The living room becomes the space of reading and entertainment with the large window to the side of Ravine and a long design furniture, a sofa of 3 seats complete the room. Large sliding windows allow access to the external space on the side of Phil that consists of a long chair of wood and a paving Teak for external. The kitchen is located along the long side of the staircase and is also covered in beech wood laminated. On the inner side of the staircase there is the bathroom with a large shower and a washbasin with mirror glass door and recessed spotlights.
First floor
The volume that includes the continuous staircase upstairs and becoming handrail and separating element of the environment, the study area is located on the side of Bret with a long window that looking outside and a white table continuously. Continuing on the gallery overlooking the side of Phil we find the bedroom with a cabinet with sliding doors in beech and a large window on the side Ravine. The floors of both floors are in wood bleached oak.

Ita
Tiny House: Exterior
Il Progetto prevede secondo le esigenze del committente la costruzione di una piccola casa in legno destinata all'affitto per brevi periodi. Viste le specifiche tecniche riguardanti l'area e le normative vigenti si è optato per una costruzione a secco in legno, leggera e calda allo stesso tempo.
La struttura è costituita da un unico profilo di travi in legno lamellare ordite lungo il lato corto dell'area che terminano sul lato di Phil accogliendo una serra. I pannelli esterni di rivestimento sono in listoni di teak scuro orditi in verticale mentre il pacchetto isolante interno è realizzato con camera d'aria , sughero e listelli di faggio intonacati. La copertura è composta da profili metallici in lamiera zincata e pluviali alle estremità delle falde laterali del tetto, l'ingresso è posto sul lato di Bret coperto da una pensilina in legno.
Tiny House: Interior
Analizzando le specifiche richieste del committente abbiamo strutturato il progetto della casa come uno spazio aperto descrivendolo attraverso gli affacci finestrati, quello spirituale verso il lato di Ravine e quello aperto verso il lato di Phil. La casa si struttura su due livelli aperti e un lungo ballatoio che divide la stanza da letto e lo studio al primo piano.
Piano Terra
La scala centrale rivestita in legno di faggio lamellare ingloba tutti i servizi della casa, cucina bagno e ripostiglio, diventando il fulcro di distribuzione. Il salone diventa lo spazio di lettura e svago con l'ampia finestra verso il lato di Ravine e un lungo mobile di design, un divano da 3 posti completa la stanza. Ampie finestre scorrevoli permettono l'accesso alla serra vetrata esterna sul lato di Phil che si compone di una lunga seduta il legno e una pavimentazione in Teak per esterni. La cucina è posta lungo il lato lungo della scala ed è rivestita anch'essa in legno di faggio lamellare . Sul lato interno della scala è presente il bagno con un ampia doccia vetrata e un lavabo con specchio e faretti incassati.
Primo piano
Il volume che ingloba la scala continua al piano superiore diventando corrimano e elemento di separazione degli ambienti, l'angolo studio è posizionato sul lato di Bret con una lunga finestra che guarda all'esterno e un tavolo bianco continuo. Continuando sul ballatoio che affaccia sul lato di Phil troviamo la stanza da letto con un mobile ad ante scorrevoli in faggio e una ampia finestra sul lato Ravine. I pavimenti di entrambi i piani sono in listelli di legno effetto rovere sbiancato.

Read More