Description

The project involves the construction of a comfortable environment, characterized by the combination of different materials and finishes.
Living / dining area: Entrance hall: a curved line delimits the resin flooring which extends down to the kitchen and brushed oak, white hand patina, stained with wax effect. On the left, for those who enter, there is the wardrobe housed under the stairs, the main wall of the wardrobe, the one toward the living room, it becomes an architectural element, a wooden panel with many passes through the double volume led to the attic.
living room: a round table extendable with chairs and hemisphere lamp, the red sofa, pouf and the rug create a cozy and suitable for entertaining friends. Characteristic element of this area is “wall system” asymmetrical playing with shapes and materials: the rough wood is contrasted with the bright white of some elements. The living area is separated from the sleeping area by a large sliding glass door in the opposite wall there is a stair leading to the attic. The stair is made up of steps to set directly into the wall and designed in brushed oak, white hand patina, stained with wax effect. The stair goes through a double volume, the railings are made from sheets of transparent glass. The entire wall and covered with a textured wallpaper with horizontal stripes. The double volume space creates a visually striking by connecting the two levels. Kitchen: characterized by lines, clean shapes. It is all on one side where there is also a table made of rough wood that serves as both a work plan that additional breakfast bar with stools.
Sleeping area:
Bathroom: Wood finishes are oak, resin (floor and wall) in white and dove colored. The shower is enclosed by a glass tiles, sanitary ware shall be suspended and the furniture is modern. Master bedroom is simple with a low double bed, bedside tables, chest of drawers and wardrobe. The main features are a large chandelier of cloth and the head of the bed, covered with wallpaper. Single room: it is composed of two types of furnishings, a group with durable furniture (bed and wardrobe) and a group with cheap furnishings appropriate to the early years of a child's life (tables, chairs, table, chandelier, etc. ..). Also in this room there is a wall covered in colorful wallpaper with vertical stripes and a large drawing of the little prince.
The terraces have a very durable flooring teak wood suitable for outdoor use.
Attic
the attic is connected to the living area from the stair and are joined by the double volume space is presented as a single area divided by the area is not practicable to libraries and shelves. The room is furnished with a free colored sofa, pouf, carpets and cushions, the floor is made of resin, this material creates a smooth and continuous.

The walls of the house are designed in a gray, brown, taupe and white in order to have a game of contrasts with the furniture. In some environments have been used wallpaper to characterize the main wall.
The materials used and matched among them are: resin, wood and glass.

Il progetto prevede la realizzazione di un ambiente confortevole, caratterizzato dall’ abbinamento di materiali e finiture diverse.
Zona soggiorno/pranzo:
Ingresso: una linea curva sul pavimento delimita la pavimentazione in resina da quella in rovere spazzolato patinato bianco verniciato. A sinistra, per chi entra, c’è il guardaroba ricavato sotto la scala; la parete principale del guardaroba, quella verso la zona giorno, diventa un elemento architettonico,un pannello di legno con tanti led attraversa il doppio volume fino alla mansarda.
Soggiorno/pranzo: un tavolo tondo allungabile con sedie e lampadario semisferico , il divano rosso, il pouf e il tappeto creano un ambiente raccolto e adatto per ricevere gli amici. Elemento caratterizzante di questa zona è il mobile tv asimmetrico che gioca con le forme ed i materiali: al legno ruvido è contrapposto il bianco lucido di alcuni elementi. La zona giorno è divisa dalla zona notte da una grande porta scorrevole in vetro, nella parete opposta si trova la scala che conduce alla mansarda. La scala è fatta da scalini a mensola fissati direttamente nella parete e pensati in legno di rovere spazzolato uguale a quello del parquet. La scala attraversa un doppio volume, le ringhiere sono fatte da lastre in vetro trasparente. Questa parete e rivestita con una carta da parati con campiture a righe orizzontali. Il doppio volume crea un effetto spaziale suggestivo mettendo in comunicazione visivamente i due livelli. Cucina: caratterizzata da linee, forme pulite. Si sviluppa tutta su un lato dove si trova anche una tavola in legno grezzo che funge sia da piano di lavoro aggiuntivo che da bancone per la colazione con sgabelli.
Zona notte :
Bagno: i rivestimenti sono legno di rovere sbiancato e resina di colore bianco e color tortora( a pavimento e parete). La doccia è delimitata da una lastre in cristallo, i sanitari sono sospesi ed il mobili è moderno . Camera matrimoniale: è semplice con un letto matrimoniale basso, comodini, mobile settimanale ed armadio. Gli elementi caratterizzanti sono un grande lampadario di stoffa e la parte della testata del letto , rivestita in carta da parati. Camera singola: la “cameretta” è composta da due tipi di arredi, un gruppo con arredi durevoli ( letto e armadio) ed un gruppo con arredi economici adatti ai primi anni di vita ( tavolini, sedie, comodino, lampadario ecc..). Anche in questa stanza c’è la parete rivestita in carta da parati colorata a righe verticali e un gran disegno del piccolo principe.
I terrazzi hanno una pavimentazione in teak, legno molto resistente adatto per l’esterno.
Mansarda:
la mansarda è collegata alla zona giorno dalla scala e sono unite dal doppio volume, lo spazio si presenta come un grande ambiente unico diviso dalla zona non praticabile da librerie e scaffali. La stanza è liberamente arredata con un divano colorato, pouf, tappeti e cuscini, il pavimento è in resina, questo materiale crea una superficie liscia e continua .

Le pareti della casa sono pensate in grigio caldo, marrone, color tortora e bianco in modo da avere un gioco di contrasti con i mobili. In alcuni ambienti sono state utilizzate carte da parati per caratterizzare le parete principali.
I materiali utilizzati ed abbinati tra loro sono: resina, legno e vetro.

Mountain House In Cortina

housing

Cortina d'Ampezzo, Province of Belluno, Italy