Description

My project proposes a solution in which all the possible space is used in a functional way. The large entrance room has been divided to create a space, equipped with large full height closets that exploit the indentations between columns and partitions, used as the real entrance, and a fully equipped kitchen on two sides, one with high furniture and one with top and wall units. The kitchen is a through space, however, it can be closed with a large window on one side and a glass door on the other one, that still allow the passage of light.
The living/dining room takes advantage of the two side walls with custom furniture made from container furnishing and long shelves.
The sleeping area is divided into three bedrooms, two doubles and a single. One of the double has a private bathroom with a window. The second bathroom that serves the other rooms and guests, also contains the laundry area.
My solution creates spacious and organized spaces, comfortable rooms and takes advantage of all available areas.

Il mio progetto propone una soluzione in cui tutto lo spazio possibile viene utilizzato in modo funzionale. Il grande ambiente d’ingresso è stato suddiviso per creare uno spazio, dotato di grandi armadi a tutta altezza che sfruttano le rientranze tra le colonne e i tramezzi, adibito a vero e proprio ingresso, e un’ampia cucina attrezzata su due lati, uno con mobili alti e uno con piano e pensili. La cucina, spazio passante, può essere però chiusa con una grande vetrata da una parte e una porta in vetro dall’altra, che permettono comunque il passaggio di luce.
Il soggiorno/pranzo sfrutta le due pareti laterali con arredi su misura costituiti da mobili contenitori e lunghe mensole.
La zona notte è stata suddivisa in tre camere da letto, due doppie e una singola. Una delle doppie è dotata di bagno privato con finestra. Il secondo bagno, che serve le altre camere e gli ospiti, contiene anche lo spazio lavanderia.
La mia soluzione crea spazi ampi e organizzati, ambienti comodi e sfrutta tutte le aree disponibili.