The project proposal provides for the exchange of environment day / night than the current provision, preferring the living area facing south in this way enhancing the functionality of the environments and their natural lighting.
The living area includes a kitchen, dining and relaxing. The kitchen is placed in line adhering to the partition wall of the bathroom, If possible by intercepting the water works / sewerage while for the hob is provided a induction eliminating in this way the solution to gas. On the opposite wall is a wooden extension table can be positioned as needed. It also finds a place to 3p sofa 200cm with a composition TV equipped with a wood finish.
The entrance has a counter that separates the living from the sleeping area furnished with a mirror about 200cm tall and a floor lamp.
The sleeping area located in the ex living room allows the design of a master bedroom of 14 sqm combined with a study area located in the old kitchen area,
the bedroom is furnished with a large closet with sliding doors to a length of 400cm, opposite is the bed with padded headboard and container enclosed by a pair of nightstands on the one hand and on the other a set tables. The study area is furnished with a desk sub-window and wooden shelves ,drawers in the low spots.
Building works
Waterworks kitchen / lights
Structure door hall
Laminate flooring
demolition door bedroom
demolition kitchen tiles and plastering
L’ipotesi progettuale prevede lo scambio degli ambienti giorno/notte rispetto la disposizione attuale, preferendo la zona giorno esposta a sud valorizzando in questo modo la funzionalità degli ambienti e la loro illuminazione naturale.
La zona giorno comprende angolo cottura, pranzo e relax. La cucina è posizionata in linea aderente al tramezzo divisorio del bagno, intercettando se possibile l’impianto idrico/fognante mentre per il piano cottura è previsto uno a induzione eliminando in questo modo la soluzione a gas, ottenendo cosi una cucina di 3.00ml , sulla parete antistante è presente un tavolo allungabile in legno posizionabile in base alle esigenze. Inoltre trova collocazione un divano a 3p di 200cm con una composizione tv attrezzata in finitura legno.
L’ingresso presenta un controtelaio che divide la zona giorno dalla zona notte arredato con uno specchio alto circa 200cm e una lampada da terra.
La zona notte collocata nell’ex soggiorno permette la progettazione di una camera da letto matrimoniale di 14mq abbinata a un angolo studio posizionato nel vecchio angolo cottura, la camera è arredata con un capiente armadio ad ante scorrevoli per una lunghezza di 400cm di fronte è presente il letto con contenitore e testata imbottita racchiuso da una coppia di comodini da un lato e un set tavolini dall’altro.
L’angolo studio è arredato con una scrivania sottofinestra circondata da mensole in legno e cassettiere nei punti bassi.
Interventi
Impianto idrico cucina/punti luce
Controtelaio ingresso+porta
Pavimento in laminato
Eventuale demolizione porta camera letto
Eliminazione piastrelle angolo cottura e intonacatura