Description

The project involves only the wall finishings and the new furniture, without compromising walls themselves, floor, doors and windows.
Because of the room geometry – long and narrow – it was decided to shape the furniture trying not to compromise the natural light provision: that has been possible using floating bookcase with glass legs and backs, which also have the funciotn of nightstand behind the single bed. Top of shelves also become workplans: the main one is placed just under the window to best enjoy the contribution of natural light.
The bed has a frame with storage, to collect lines and blankets.
A large wardrobe is placed in front of the bed and it is equipped with sliding doors, to reduce the overall dimensions. Light colours and shiny finishing reflect the natural light, increasing the brightness.
An unique space has been designed especially for Giulia: a reading corner in the niche, with a suspended design armchair provided with pillows, to create a cozy corner to relax an getting cocooned.
Finishings are all light and bright colours. The long wall, in front of the door, has been wrapped up with a wallpaper, provided with light colours and a stylized print recalling fairy tales.

Il progetto proposto interviene unicamente sulle finiture delle pareti e sulla fornitura di nuovi arredi, senza toccare murature, pavimenti, infissi.
Viste le dimensioni della stanza – lunga e stretta – si è deciso di proporre un arredo funzionale ma che non andasse a togliere luce all’ambiente: si è potuto ottenere questo risultato con una libreria sospesa, con gambe e schienali in vetro, che svolge anche la funzione di comodino retrostante il letto singolo. I piani delle mensole diventano anche piano di lavoro: il principale è collocato sotto la finestra per godere al meglio dell’apporto di luce naturale.
Il letto singolo ha la base in legno e dei comodi cassetti per riporre la biancheria.
Un capiente armadio guardaroba è posizionato a lato del letto ed è dotato di ante scorrevoli, per contenere gli ingombri. Con colori chiari e superfici laccate è in grado di riflettere la luce dell’ambiente, aumentandone la luminosità.
Uno spazio speciale è stato creato appositamente per il relax di Giulia: nella nicchia si ipotizza un angolo lettura, con una poltrona di design sospesa, in modo da creare un angolo raccolto per rilassarsi e coccolarsi.
Le finiture hanno tutte tonalità chiare e luminose; per la parete lunga è stata utilizzata una carta da parati anch’essa con colori tenui e una stampa stilizzata che richiama il mondo delle fiabe.